Monday, November 14, 2011

SPM dan MEREKA

Alhamdulillah, singgah sebentar ke notahamba, bagi menambah lagi nota saya buat tatapan anda semua. Terimalah.

SPM dan MEREKA


14 NOVEMBER, hari ini, SPM 2011 membuka tirainya. Pastinya, debaran melanda buat calon-calon SPM tahun ini. Buat anda yang mengambil SPM tahun ini, saya doakan moga anda dapat melakukan yang terbaik dan semoga Allah redha dengan anda. Sebelum-sebelum ini, pelbagai ta'rif saya dengar untuk 'SPM'. Antaranya

Sijil Pelajaran Malaysia

Sijil Padang Mahsyar

Sijil Papa Mama

Tidak kiralah apapun ia, buatlah kerana ALLAH! Nescaya kejayaan menantimu..insyaALLAH!

Hakikatnya, saya menulis kali ini kerana SPM begitu mengingatkan saya pada sesuatu. Pada sesuatu yang begitu membuatkan saya menyelak halaman memori saya pada kenangan dahulu. Ya, kenangan ketika saya dan teman-teman ketika kami melalui SPM dahulu. Melihat adik-adik yang pelbagai ragam sebelum melangkahkan kaki ke dewan SPM begitu mengingatkan saya pada ragam saya dan teman-teman ketika hari pertama SPM tahun lalu. Ia sungguh menyeksa jiwa saya dek teringatkan MEREKA. Siapakah mereka? Inilah MEREKA yang saya maksudkan.


Seusai malam kemuncak program Graduasi

Apa tidaknya, ketika SPM, hanya f5 sahaja yang berada di sekolah dan asrama, sehingga terdengar juga di telinga saya, gelaran sekolah f5. Ketika inilah, puncak kemesraan ukhuwah terbentuk. Tambahan pula, ini adalah saat genting sebelum perpisahan.


Tidak beriman seseorang diantara kamu, sehingga dia menyayangi saudaranya sebagaimana dia menyayangi dirinya sendiri''

-alhadith-

Rindu saya pada mereka begitu menggunung kala ini. Namun, untuk berkumpul seperti dahulu, mungkin tidak mustahil, tetapi amat-amat sukar. 3 orang sudah berada di timur tengah, seorang di kepulauan Borneo, 20+ di Kelantan, 6 orang, masih di Perlis..dan pelbagai tempat lagi..Hanya gambar sahaja yang mampu mengubat rindu saya kala ini kerana masing-masing punya urusan yang tersendiri..oh! rindunya saya pada MEREKA!


Persiapan malam kemuncak Graduasi


Baba~dik Man


Rindu~~


Mesyuarat sebentar

Ya, MEREKA adalah permata16, yang saya tak pernah lupa... Rindu saya pada mereka, hanya Tuhan yang tahu! Moga Dia dapat membalas kerinduan ini dengan pertemuan kami di syurgaNya!

Sekian
Teratak ayahbonda,
Isnin, 14 November 2011
11:35 p.m

p/s: Permata16 sekalian, adakah kalian juga rindu pada saya?..^_^

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes